,

Ревю на Софийски Магьосници от Мартин Колев


Автор: Мартин Колев
Жанр: Фентъзи роман

Интервю с автора можете да прочетете тук.

За първи път се натъквам на толкова добър български и съвременен фентъзи роман! Първоначално бях много любопитна за тази нова книга, а и след интервюто с автора й, вече бях сигурна, че ще ми хареса.

Книгата се разказва за надигащо се зло, което никой не знае какво е, освен че само са сигурни, че не е обикновен магьосник. Междувременно един от главните герои- Свилен, се натъква на Бриян (шестнайдетгодишно момче, което не знае, че съществуват такива неща като магьосническия свят). Така момчето заживява със Свилен и започва да разучава този нов за него свят. Обаче накрая всички трябва да се изправят пред злите сили на сенките, за да премахнат ужасната заплаха, знаейки, че може и да не се завърнат.

Книгата се усеща наистина магично в ръцете. Кориците са матирани, а пък дизайнът е невероятен и се отличава сред останалите заглавия.
Книгата ме грабна още с първите страници, а и когато Браян ми напомни на Хари Потър (а аз съм голям фен) не можах да се оставя само с 50 прочетени страници и я прочетох за два дни.

Изненадах се, че може да има толкова добро българско фентъзи, като досега съм чела само чуждестранни. Дори ми хареса повече от някои много известни американски книги, защото сюжетът е много по-добре съставен.

Персонажите са си типични българи и няма как да не го забележим , също те са много добре изградени и всеки си има отличителни за него чарти.  Те гледат да спестят от билетчета за градския транспорт, използват си съвсем български изрази в речта си и няма как да не споменем, че използват заклинания за кратка амнезия на сервитьора в "Гладната сврака".
От тях обаче най-много ми хареса сладурският герой на Морков- хамстерът на Бриян. Накрая май се оказва, че той е бил най-подготвеният и предвидливият от всички останали герои.

“Хамстерът се покачи по крачола му, хвана се за ръкава на суитшърта и оттам се намести на рамото му. Все още дъвчеше, когато отвърна:
-Не знам защо реши, че мракът е някаква зла поличба. Та той е най-простото нещо на света.
Бриян кимна и обърна поглед към планинските върхове.
-Естествено- прошепна той- Мигът преди изгрева…”   

Краят на книгата е с неочаквана нотка, след като Бриян показа потенциала си в пълната си светлина и думите на злодея като чели ни подготвят за продължение, на което много се надявам и определено няма да пропусна. Надмина очакванията ми, че ще бъде нещо обикновено.

Лека и приятна за четене, тази необикновена нова книга променя начинът, по който гледаме на българските заглавия. Ще я прочетете на един дъх и дълго ще й оглеждате красивата корица. Тази книга също може да се окаже и следващият ми избор за Dream Film Adaption.
Благодарна съм на издателство Сиела за невероятната книга!
-------------------------------------------------
Издателство: Сиела
Страници: 294
Анотация
:
Не е лесно да си софийски магьосник. Трябва да браниш града от злите здрачници и всички сили на мрака, а в замяна не получаваш дори безплатна бира. Маг-милицията основно обискира сладкарници, а изчезванията на столични магьосници зачестяват.
За щастие с разследването се заема легендарният Свилен Воев. Не му е лесно, все пак наскоро е бил зарязан от приятелката си заради някакъв знахар-женкар. На всичкото отгоре трябва да обучава на занаят младия Бриян, който случайно открива, че столицата е доста интересно място с невидимите си магически улици.
В мрака бродят сенки, сива котка изниква на всяко местопрестъпление, а слънцето над София залязва ли, залязва… Щом дойде петък, магьосниците със сигурност ще отскочат до любимата кръчма на Шестте кьошета. Стига да оцелеят дотогава.
 „Най-реалистичният роман на годината!“
в-к „Магьосническо дело“
 „Най-добрата книга, която съм чела тази година. Май и единствената.“
проф. дмн Дивна Козарова
 „Безмълвен съм.“
Трайо Вентролога
 * Включва безплатно заклинание за възстановяване на продупчен билет!
Забранено за служители на „Център за градска мобилност”, София

0 коментара:

Публикуване на коментар