Ревю на книга втора от Пърси Джаксън

Автор: Рик Риърдън
Жанр: Фентъзи

"Море от чудовища" е втората книга от серията на Пърси Джаксън. За първата книга писах още в началото, при първите ми постове, затова сега реших, че е време да довършвам ревюирането и на тази серия. Това е ревюто за първата книга.

Ако сте гледали филма, ще видите, че сюжетът е горе-долу същият като в книгата. Но както винаги, филмът има мноого пропуски. Обаче това, че Пърси тръгва на дълго пътуване с Анабет и с новия си брат Тайсън, за да търсят Гроувър и за да спасят умиращото дърво на Талия, като накрая (спойлер) дървото на Талия оздравява, даже прекалено добре, си е същото като във филма. В помеждутъците, те се натъкват на острова на могъща магьосница, откриват кроежите на Люк и се опитват да останат живи през повечето време. :)

Не знам дали съм споменавала и преди, но Рик Риърдън си знае работата за създаването на фантастични светове. И в тази книга (както и във всички следващи) авторът продължава много успешно да пресъздава и да оплита старогръцките митове по зарибяващи начини.

В тази книга най-много ми хареса интерпретацията на историята с циклопа, който пази златното руно, защото си спомням точно нея от книжката за лятно четене след четвърти клас и колко ги мъчих тези митове и легенди.  

Забелязала съм, че когато книгата се предава през погледа на главния герой, почти винаги той се оказва този, който взима неправилните решения. Тази поредица е точно от тези случаи и именно Пърси е от тези герои, които могат да те накарат да се опиташ да го вразумиш като му подвикнеш малко. ;)

Относно сюжета.
Не съм попадала на неясни моменти и дупки, а и това все пак е само втората книга. Обаче при някои поредици, които имат повече от три книги, се случва да имаш чувството, че някои от тях са били излишни. Може би сте го усетили, но още от сега ви уверявам, че няма такъв шанс с тази поредица. След като прочетох и петте книги все още не ми се е появило подобно чувство излишност.

Ако, както мен, сте гледали първо филма книгата ще ви се стори изненадваща на моменти, но тя е също и забавна и с малко адреналин на моменти, затова давам 5/5 заслужени звезди.



На английски можете да си я поръчате с безплатна доставка от BookDepository , а ако желаете да сте винаги наясно с новите ми публикации, можете да се абонирате за месечен бюлетин от страничната лента или да харесате страницата във Фейсбук.

0 коментара:

Публикуване на коментар