,

Ревю на книга трета от Здрач - Затъмнение.


 
Автор: Стефани Мейер
Заглавие: Затъмнение
Жанр: фентъзи
Рейтинг: 3/5
Бележка: много излишни страници.
 
 
След силната втора част от поредицата (ревю тук), Бела и Eдуърд разбраха, че не могат да съществуват един без друг. Но какво остава за Джейкъб, след като вече толкова се е привързал към Бела? Това води до близки и не толкова безопасни срещи на двете свръхестествени същества - вампир и върколак. Но същевременно, в близкия Сиатъл се надига нещо, което дори властите не могат да си обяснят, и вместо да се карат, Едуърд и Джейкъб трябва да се съюзят, за да защитят Бела от грозящата я опасност...

Силно разочарована съм от тази част... Реших още в началото да ви го съобщя, за да ви стане по-ясно за какво ще говоря в това ревю.
Първата част от поредицата беше достатъчно силна, че да ме зариби и да продължа към втората част, която от своя страна направо ме изненада с подобряването в стила на писане на Мейър. Но третата част, ще си го кажа чисто и просто, е излишна.

Добре, книгата започва интересно и обещаващо, но веднага след първите 100 страници всичко започва като чели да се повтаря. Действието е изключително издължено и често се описват неща, които не са особено важни, или пък вече сме ги чели. Сигурно сте видели, че съм означила книгата с 3 звезди от общо 5, и това е най-вече именно заради издълженото действие. По принцип щях да дам 2, но реших да съм щедра заради горе-долу добрия (но все пак очакван) край. 
  Книгата е общо 560 страници в английски формат, което не е малко. А това, което ме гложди е, че интригуващото в книгата е само в началото, после следва едно много дълго затишие. Та, така чак до последните 70/80 страници където се разви всичко и то прекалено рязко. Честно ви казвам, че книгата ме измори. И също, това ме навежда на мисълта, че тази част от поредицата е написана само колкото да има нещо и да се води бройката. Надявам се да не звуча прекалено рязка, но това си е моето мнение и съвсем спокойно това чувство за излишие,  е можело да се предотврати като се намалят страниците или пък се е вкарало нещо по-съществено. Не знам защо Мейър е издължила книгата чак до такава степен... 

 Но все пак, за да дам цели три звезди на книгата, тя е трябвало да има и нещо добро в себе си. Да, има, и това е задоволителният  край.  Освен това ми хареса развитието между Бела и Едуърд, въпреки че не е голямо, е важно, защото преминават към по-дълбоки отношения един към друг. Хареса ми и това, че в тази книга Мейър ни показва, че е възможно двете крайности - вампири и върколаци - да си сътрудничат и да работят заедно. Но тук, както съм споменавала и в предишните си ревюта, това, че книгата се разказва от името на Бела, ми попречи да усвоя всичко, от което имам нужда. Определено искам да разбера какво се случва с останалите герои когато главната героиня не е сред тях, но едва ли някога ще успея.
 За щастие, авторката като чели е усетила, че по-голямата част от прожектора свети върху Бела, затова накрая се е опитала да се компенсира. (почитателите на отбор Джейкъб - brace yourself!) 
 
 Целият епилог на книгата е от името на любимото ни топло момче.  Разбира се, това че досега винаги сме чели поредицата от името на Бела, ни се струва странно да четем от името на друг герой. Обаче това донякъде компенсира мечтите ми, въпреки че много изгарям от желание да чета историята от погледа на Алис или  пък Едуърд, например. (все още не съм ги разбрала напълно, затова ми се иска да чуя и техния начин на разсъждение) Но, да. Авторката е усетила, че читателите имат нужда от още нещо и аз зачитам труда й.

 И така, въпреки че в повечето пъти често се колебая дали да не дам още една звезда на дадена история, тук съм категорична, че Затъмнение не е моята книга. За четвъртата част (която е 850 страници и ще я започна след известно време. Просто имам нужда да си почина от Бела за момент)  съм чувала много добри отзиви и се надявам наистина да се окаже добра книга, защото от доста време не съм давала пълни 5 звезди. Интересно ми е дали и вие сте на същото мнение за Затъмнение? Мислите ли, че книгата е прекалено дълга и има излишни обяснения?

Линкове:
Книгата на английски от
BookDepository с безплатна доставка.

Ревю на книга първа.
Ревю на книга втора.
Виж всички ревюта в блога.

Благодаря ви, че отделихте време да това ревю! Пожелавам ви щастливи книжни моменти!






0 коментара:

Публикуване на коментар