,

Ревю на Споделени Тайни


Автор: Колийн Хувър
Заглавие: Споделени Тайни
Жанр: романтика
Рейтинг: 4/5
Бележка: определено заслужава званието "най-добър роман" (2015г.)

 Обърн е преживяла тежка загуба когато е била на петнайсет и тя е опетнила цялото й бъдеще. Тя живее скромно, не е завършила това обучение, което желае и се бори за тези които обича. Един ден когато тя се нуждае отчаяно от пари се натъква на Оуен, който също отчаяно търси помощничка за ателието си. Така те се запознават, но Обърн не е сигурна дали е готова за всичко това, което следва. Все пак тя трябва да се бори за единственото същество, което обича най-много на този свят и няма да позволи на нищо да я разсее. 


"Споделени тайни" за мен беше от случаите "не съди книгата по корицата й", но вместо корица - анотация. Едно от първите неща, които видях когато се запознавах с книгата, бе анотацията й и честно да си призная - тя не ме очарова особено. Но, благодаря на издателството, че ми предоставиха възможността да се докосна до тази книга, защото определено си бях изградила лошо мнение след като (дори не съм сигурна дори дали) прочетох анотацията преди месец. 
 Така че ако се колебаете дали книгата ще ви хареса, не четете анотацията, а слушайте мен - да, ще ви хареса!


 И след като вече си бях изградила тази неподходяща представа за книгата аз започнах да навлизам в историята все повече и повече, а тя от своя страна стопяваше и стопяваше моите колебания. За тази история мога да спомена само едно единствено нещо, което не ми хареса (освен анотацията) и смятам да започна с него, та после да останат само хубавите неща. (както когато ядем бонбони асорти)

 Това, което не ми хареса - е въведението. Т.е. пролога. 
Според мен този пролог е прекалено травматичен и не на място. Той се развива преди пет години от главната история и показва как приятелят на Обърн, Адам, умира. Въпреки, че накрая пролога има смисъл да бъде където е, защото епилогът отново ни връща пет години назад и пояснява доста неща, за мен все още това не е правилното начало. Може би би било добре ако поне първата глава и пролога си разменят местата, но когато четете историята ще видите за какво говоря. Тук смисълът е такъв, че книгата има неподходящ пролог (нещото, което сред американските читатели е нещо излишно в една книга и дори го пропускат. Не ги подкрепям) но ви уверявам, че след това си струва четенето и дори повече. Не случайно книгата е роман на годината през 2015, нали?

 И вече дойде мястото на най-същественото и то е "причините защо дадох 4 звезди на книгата". (по моята скала означава струваща си книга)


 За мен това е една история за съдбата и съвпадението. Още в първата глава главната героиня попада на Оуен, който в случая играе ролята на спасителя й. Историята им потръгва гладко и непретенциозно за разлика от други романтични книги. Първата целувка прави място на нещо по-голямо - уважението и разбирането. Много ми допадна как двамата главни герои, от чиито гледни точки се разказва книгата (редуват се) не прибързват и първо се опознават. Това нещо според мен е много красиво и липсва като цяло в романтичните книги, където винаги се прибягва първо към... знаете към  какво. 

"Има хора, които срещаш и тепърва опознаваш, а има и такива, които виждаш за пръв път и имаш чувството, че вече познаваш.”


 Също така, освен зараждащото се напрежение между героите, се появява и една интригуваща загадка около Оуен. И тя се оказа една от главните причини да искам да продължа да чета, защото се оказа, че главният мъжки герой може би не е толкова перфектен, колкото се предполага да бъде.  Казвам го, за да наблегна на това, че Оуен не е от онези мачовци с мускули, а от привлекателните джентълмени.

“Кажи ми нещо за себе си, което никой друг не знае. Нещо, което мога да запазя за себе си.”


 Авторката залага и други теми в романа си, освен отношенията между героите си. Това нещо много ме впечатли като цяло, защото отново книгата изпъква сред останалите от жанра. И едни от най-важните теми, които бяха засегнати според мен, бяха тези за  семейството, любовта и, че трябва да се бориш за щастието си, защото то е най-важното нещо на света. 

“Винаги ще те обичам. Дори и когато не мога.”

 И за да не пропусна нещо много важно, ето и мнението ми за главния протагонист. 
 Главната героиня е от типа герои, които са силни, но все пак имат и недъзи. Както всеки нормален човек, което ме доближи много до самата Обърн. И сега като се замисля, тя много ми допада като характер и реалност на личността. Наистина бих харесала този човек, ако сега го срещнех някъде и искрено вярвам, че и с вас ще стане така. 
 Но докато Обърн е така привлекателна личност за мен, останалите герои не ми се понравиха толкова много. Обърн е отличаващата се черта на тази книга. 

 И последно, но не маловажно. 
 В книгата са вмъкнати няколко картини, рисувани от истински художник специално за тази история. И аз като човек, който наистина си пада по изкуството направо се изпълних с радост когато зърнах тези прекрасни допълнения, защото те наистина запълват вида и подпомагат развитието на историята. Поздравявам художника!


  За мен "Споделени тайни" е отличаваща се история сред другите от жанра. Книгата обръща внимание на много по-сериозни теми, отколкото се очаква за този жанр. Героите наистина ти влизат под кожата и безпроблемно се поставяш на тяхното място и искаш да им помогнеш за всичко. Не знам как Колийн Хувър е успяла да пресъздаде такава реалистична история, но аз съм изключително доволна, че се докоснах до творението й. 


Благодаря на изд. Ибис, че винаги знаят с какво да ни поглезят!


Обърн Рийд е твърдо решена да възстанови разрушения си живот и да преодолее болката от миналото. В търсене на работа тя попада на художествено ателие, чиито предни прозорци са облепени с малки листчета, съдържащи най-съкровените, споделени тайни и признания на случайни хора. Обърн е разтърсена от анонимните бележки, тъй като и тя крие тайна от своето минало, която никой не бива да научава – най-вече Оуен Джентри, младият художник със зелени очи, който черпи вдъхновение за картините си от историите на другите хора и превръща най-мрачните тайни в най-чисто изкуство.
Неочаквано и за самата нея, Обърн е дълбоко привлечена от загадъчния художник, който също е силно привлечен от нея и буквално я умолява да работи за него.
Двамата поемат на едно пътуване, което никой от тях не е очаквал. А тайните, които толкова дълго са таили в душите си, ще изплуват и ще променят живота им завинаги…

0 коментара:

Публикуване на коментар